پروتکلهایی که از ما و شما محافظت می کند

Image

کمپین CleanStay# چیست؟

ما برای تک به تک خدماتی که ارائه می دهیم، نقشه فرآیند، شاخصهای کنترل کیفی و حدود رضایتمندی را تعریف کردیم. تمامی مراحل طبق استانداردهایی که تمامی پرسنل الیزه در بدو شروع بکار آموزش می بینند، انجام می پذیرد. با شیوع ویروس کرونا، اقدامات اقتضایی باعث تغییر این استانداردها گردید. تغییرات جهت حفظ سلامت همکاران و مهمانان، اجرای مسئولیت اجتماعی در قبال جامعه و کادر درمان و با هدف انطباق خدمات با پروتکلهای بهداشتی که مراجع بین المللی هتلداری اعلام نمودند، اعمال گردید. منابع ما شامل سازمان بهداشت جهانی، دپارتمان بهداشت اتحادیه هتلداران آمریکا و وزارت بهداشت ایران بوده است که در تیم بحران الیزه پس از روزها و ساعتها تلاش ، تدوین و توسط مدیریت و واحد آموزش به تمامی همکاران آموزش داده شد.
تمامی این پروتکل ها در غالب پویش هماهنگی به نام CleanStay تعریف شده اند که در جای جای هتل الیزه در حال اجرا است. از این رو بسیاری از زوایای خدمات و محصولات ما برای حفظ سلامتی شما و همکارانمان دستخوش تغییر شدند که در پایین به تعدادی از آنها می پردازیم تا خدمات ارائه شده با سطح انتظارات شما مغایرتی نداشته باشد و جایگاه برند الیزه به عنوان برندی که همیشه در مهمانوازی پیشتاز بوده است، دچار اخلال نشود.

Image

در سراسر هتل چه مشاهده خواهید کرد؟

  • - تمامی تیم الیزه ماسک می زنند، لبخند داریم ولی پشت ماسک مخفی شده است.
  • - تمام همکاران ما ملزم هستند هر شئ را که به شما می دهند و یا می گیرند، ضدعفونی کنند . (جزئی از پروتکل ها می باشد)
  • - بعضی از اشیا، غذاها و ... شاید بدلیل سلیفون کشی کیفیت نهایی خود را از دست دهند .
  • - در مناطق پر خطر دائماً بوی محلول های ضدعفونی و وایتکس می آید، خیالتان راحت باشد چون پروسه ضدعفونی در جریان است.
  • - تمامی همکاران ما در بدو ورود تب سنجی می شوند، تعهد نامه ای مبنی بر عدم ادامه فعالیت در صورت مجاورت با افراد مشکوک و مبتلا به کرونا دارند. وضعیت جسمانی ایشان در طی شیفت توسط مدیریت ، واحد آموزش وتضمین کیفیت سنجیده می شود، بنابراین خیالتان راحت باشد.
Image

تغییرات در بدو ورود و پذیرش شما

Image
Image
  • -از شما تب سنجی به عمل می آید، شاید نیاز به اکسی متر باشد. بالاتر از 38 درجه امکان ورود شما به هتل نمی باشد. لزوما به این معنی نیست که خدای نکرده شما مشکوک هستید، جزئی از فرآیند غربالگری هست.
  • -از شما در خواست خواهد شد جهت سلامتی خودتان، دست خود را با دستگاه، ضدعفونی کنید.
  • -از شما در خواست خواهد شد جهت سلامتی خودتان، از تونل ضدعفونی عبور کنید. مایع داخل آن کاملا بی ضرر و بدون بو است.
  • -همکاران پذیرش ما با ماسک و از پشت شیشه با شما صحبت می کنند، شاید صحبتشان درست شنیده نشود.
  • -تمام وسایل شما با مایع ضدعفونی کننده در بدو ورود به هتل، در زمان چک این و در حین اقامت ضدعفونی خواهد شد. رد مایع آن شاید در قسمتهای براق بماند ولی به راحتی پاک می شود.
  • -شاید بدلیل بالا بودن تعداد مهمانان، بل بوی جهت مشایعت شما به اتاق اجازه نداشته باشد با شما در یک آسانسور باشد، کمی صبر کنید با آسانسور بعدی می آیند.
  • -همکاران ما اجازه ندارند برای شما کارت بکشند، دستگاه پین پد روی میز برای راحتی شما تعبیه شده است. کلیدهای آن توسط بل بوی هر دو ساعت یکبار ضدعفونی می شود.
  • -متاسفانه ما اجازه نداریم غذایی از بیرون هتل را بپذیریم، آوردن غذا به داخل هتل و اتاقتان ممنوع می باشد.
  • -لطفاً طبق پروتکلها، برای دور انداختن ماسک و دستکش استفاده شده خود، از سطلهای کوچکی که به این منظور در نقاط مختلف هتل جاگذاری شده اند استفاده نمایئد.
  • -درآسانسورها مایع ضدعفونی جهت سهولت فرآیند ضدعفونی دستان شما نصب شده است.

اتاقهای شما کاملا ایزوله شده اند

Image
Image
  • -در اتاقها هفت نقطه بسیار پرخطر وجود دارند که قبل از ورود شما کاملا ضدعفونی شده اند.
  • - سجاده ها جمع شده اند و بنا بر درخواست شما سجاده ضدعفونی شده تقدیم خواهد شد. (مهر های نماز، ضدعفونی شده اند و در کاور قراردارند)
  • - تمامی بروشورها و منوهای رستوران جمع آوری شده اند و اگر نیاز به منو داشتید میتوانید با اسکن کد، منوی دیجیتالی، دستورالعملها و بروشورهای دیجیتالی را بدون نصب هر گونه اپلیکیشنی، مطالعه فرمایید.
  • -تلفن، ریموت کنترل تلویزیون ها کاور شده اند. چنانچه نیاز به استفاده از تلفن داشتید کاور آنرا بردارید.
  • -تمامی اقلام مینی بار ضدعفونی شده اند، لکه های آب را شاید مشاهده کنید. کثیف نیستند و رد مواد ضدعفونی هست که ما اجازه نداریم پاک کنیم.
  • -سطوح حمام و سرویس بهداشتی شما با محلول ضدعفونی کننده در آخرین مرحله پاک می شوند. شاید رد هایی از مواد را روی آنها مشاهده کنید.
  • -منسوجات داخل اتاق شما، بوی مواد ضدعفونی می دهند و خبری از آن عطر لاوندر نیست. خیالتان راحت باشد که با مواد دو برابری ضدعفونی شده اند.
  • -احتمال وجود رد ریز قطرات روی سطوح براق و شیشه ای هست که بدلیل مه پاشی اتاق قبل از ورود شما می باشد.
  • -لیوان ها، فنجان ها و سایر وسایل پذیرایی در پک هستند. این لیوان ها پس از شستشو ضدعفونی می شوند و برای اطمینان خاطر شما پک می شوند.
  • -موکت اتاق شما ردهایی تیره رنگ را دارد. این بدلیل پاشش مستقیم مواد ضدعفونی می باشد. بدنبال راه حلی برای عدم تغییر رنگ هستیم.
  • -تمامی مواد ورودی به انبار هتل ، توسط دستگاه مخصوص ضدعفونی می شوند، بنابراین با خیال راحت استفاده کنید.
  • -تمامی سطوح با مواد مخصوص و بدون ضرر ضدعفونی شده اند. لطفا از ضدعفونی سطوح و تجهیزات خودداری فرمایید، شاید باعث آسیب شوند.

در رستوران مارلین چه مواردی تغییر کرده اند؟

  • -طبق قوانین هتل ها مجاز به برپایی بوفه های سرد و گرم غذایی نیستند. کنترل دما و مراجعین در بوفه امکان پذیر نیست. بنابراین بوفه ها جمع آوری شده اند.
  • -تمامی اقلام بوفه صبحانه بغیر از حلیم، کالباس ها، سبزی خوردن و فرنی، به صورت منویی موجود است. تنوع بوفه ای از لحاظ لبنیات، املت ها (شش نوع)، غذاهای پخته مثل عدسی، لوبیا، دو پیازه شیرازی، سوسیس، نوشیدنی های سرد دستگاهی، شیر داغ و نوشیدنی های داغ مثل سابق است. تمامی نان ها در پکهای شفاف بسته بندی شده اند ولی نان بربری داغ تنوری مثل قبل سرو خواهد شد.
  • -تمامی آیتمهایی که قبلا روی بوفه به صورت باز بودند، مثل خشکبار، میوه ها، خرما و ... به صورت بسته بندی شده روی بوفه قرار گرفته اند.
  • -سایر غذاهای گرم صبحانه بنا بر درخواست شما، داغ داغ از روی شعله آتش سرو می شوند.
  • -منوهای چاپی موجود هستند ولی بدلیل ریسک بالای انتقال، میتوانید با اسکن بار کدهای مربوطه توسط با تلفن همراه خود بدون نیاز به نصب اپلیکیشن مطالعه فرمایید.
  • -هزینه روم سرویس صبحانه به داخل اتاق را جهت رفاه مهمانانی که ترجیح می دهند صبحانه را در اتاق میل کنند، برداشته ایم.
  • -در بدو ورود به صبحانه از شما در خواست می شود با دستگاه دست خود را ضدعفونی نمایید تا تمامی تجهیزات داخل رستوران ایزوله بمانند.
  • -منوی ناهار و شام رستوران با هم ترکیب شده اند تا غذاهایی که با کمپین CleanStay همخوانی دارند، تولید و سرو شوند.
  • -هیچ مواد غذای سردی به غیر از دو نوع سالاد (که در سالاد استیشن که تحت نظارت واحد تضمین کیفیت ضدعفونی می شوند) و دو نوع سس سرد سرو نمی شوند.
  • -تمامی دورچین های سرد، سسهای دست ساز و سبزیجات نپخته حذف شده اند و سسهای ساچتی کارخانه ای جایگزین شده اند.
  • -تمامی بشقابها در دمای 92 درجه سرو می شوند (مراقب دستانتان باشید!)
  • -لیوان ها کمی بوی وایتکس می دهند. این بو طبیعی است چون در دستگاه محلول بلیچ ریخته می شود.
  • -بعضی از غذاهای ایرانی جای خود را به غذاهای فرنگی که در همان زمان آماده می شوند و نیازی به نگهداری در گرمکن ندارند از منو حذف شده اند.
  • -همکاران ما مجاز نیستند پول نقد دریافت نمایند و صرفا حسابها توسط کارتخوان تسویه می شود.
  • -فاصله میزها، صندلی ها و تعداد آنها براساس استاندارد ها ، با رعایت فاصله اجتماعی چیده شده است که طبیعتا باعث کمتر شدن تعداد آنها شده است.
  • -حد مجاز پذیرایی در رستوران مارلین 40 نفر می باشد که بیش از آن از مهمانان درخواست خواهد شد تا رسیدن به حد مجاز کمی صبر کنند.
  • -ست آپ روی میزها همچون گل طبیعی، نمک و فلفل، استیل آلات، چینی آلات، رومیزی و پلیس مت ها جهت سهولت در ضدعفونی سطوح و کاهش زنجیره انتقال جمع آوری شده اند.
  • -همکاران ما ماسک زده اند و لبخند آنها معلوم نیست ولی همان حس مهمانوازی را برای شما دارند.
Image
Image
Image

کافی شاپ لابی لانژ چه تغییری کرده؟

Image
Image
  • -منو ها روی میز هستند و دائما بعد از هر مهمان ضدعفونی می شوند ولی ما پیشنهاد می کنیم از منوی دیجیتالی استفاده نمایید.
  • -نوشیدنی های سردی که باعث افزایش خطر انتقال ویروس کرونا بوده اند، تولید نمی شوند.
  • -شاید در زمان شلوغی کمی گرمتان شود، مسئول لابی به محض افزایش تعداد نفرات حاضر در لابی (بیش از 10 نفر) جهت -افزایش تهویه هوای تازه، درب لابی را باز می کند و بهره وری دستگاه های سرمایش بسیار پایین می آید.
  • -تمامی نی ها، کارد چنگال ها در پک ضخیم شفاف پلمب شده اند، شاید باز کردن آن برای کودکان سخت باشد.
  • -پیشنهاد ما استفاده از فضای بیرون (کافه روژ) می باشد. تجهیزات برودتی در حال کار هستند.
  • -ساندویچ ها و اسنکهای سرد بدلیل ممنوعیت استفاده از مواد پخته نشده از منو حذف شده اند.
  • - نگهداری مواد غذایی یخچالی و فریزی در کافی شاپ بدلیل محدودیت ورود اقلام خوراکی به هر واحد، امکان پذیر نمی باشد.
  • -کیکهای خامه ای حذف شده اند و تمامی کیک ها قبل از سرو به مدت 20 ثانیه در مایکرویو قرار می گیرند که باعث می شود رطوبت داخل کیک تبخیر و  کمی خشک تر از حالت عادی شود. 
  • -همکاران ما ماسک زده اند و لبخند آنها معلوم نیست.

مجموعه ورزشی و استخر باز است؟

  • بنا به دستور رئیس ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت، با تمامی حساسیتی که بر اجرای پروتکلها داریم، ولی تا اطلاع ثانوی مجوز بازگشایی استخر را نداریم. با توجه به اینکه هزینه استفاده از استخر، شامل هزینه اقامت نمی باشد و طبق نرخنامه مصوب، هزینه آن جداگانه محاسبه می شود، بنابراین تاثیری روی قیمت اتاقها ندارد.
Image