$this->item->title

درباره الیزه

ساخت الیزه
فکر اصلی ساخت هتل الیزه در سال 1384 در ذهن سرمایه گذاران خود شکل گرفت. از سال 1384 تا 1385 تحقیقات اولیه جهت، مهمترین عنصر هتل یعنی مکان آن صورت گرفت. از میان تمامی مکانهای کاندید، شیراز بالاترین امتیاز را کسب کرد. در میان تمامی مکانهایی که در شیراز در آن زمان وجود داشتند ، معالی آباد به عنوان بهترین مکان انتخاب شد. با اینکه مرکز هتلهای شیراز در خیابان زند میباشد، تحقیقات گروه امکان سنجی الیزه نشان داد که شلوغی زیاد، ازدحام و عدم امنیت بالا در ساعات آخرین شب و همچنین بافت بسیار قدیمی جذابیت این قسمت از شهر را برای مهمانان ایرانی و خارجی به شدت کاهش میدهد. 
ترجیح سرمایه گذاران الیزه به انتخاب محیطی بود که در آینده به عنوان یک مزیت منحصر بفرد برای هتل شناخته شود و همواره از دید مهمانان، محیطی مدرن در محله ای آرام و بدور از هیاهوی شهری همچون منزل خود باشد. دوری از مراکز تاریخی شهر با توجه راه اندازی مترو، وجود شاتل سرویسهای هتل (حمل و نقل رایگان به مرکز شهر در تمامی ساعات روز) در مقابل امتیازات خاص مکان فعلی پروژه از اهمیت چندانی برخوردار نبوده است. دلایل اصلی انتخاب این مکان عبارتند از: شهرسازی مدرن، سطح در آمد بالای ساکنین محل، نزدیکی به مراکز تجاری، نزدیکی به محل نمایشگا ها، سهولت دسترسی به هتل با استفاده از اتوبان ها و از همه مهمتر واقع شدن در خیابانی مسکونی با آرامش و امنیت بالا. جدول زیر قسمتی از تحلیل های صورت گرفته در زمان انتخاب مکان فعلی هتل میباشد.
پس از طی بسیاری از مراحل مختلف سخت و طاقت فرسای اداری، در آخر هتل الیزه موفق به کسب مجوز در خیابان پزشکان شد. از سال 1385 تا سال 1393 کار ساخت انجام پذیرفت. در مدت این 7 سال، همانطور که در حال حاضر نیز قابل مشاهده میباشد، از مرغوب ترین مصالح ساختمانی، بهترین و مدرن ترین تجهیزات ساخت و ساز و ابزارآلات کنترل کیفیت استفاده شد تا مکانی با ضریب استحکام بسیار بالا در مقابل زلزله، رانش های احتمالی و همچنین ایمن جهت سکونت مسافرین و مهمانان، ساخته شود

طراحی و قسمتهای مختلف هتل
هتلها معمولاً با توجه به بازار هدف و شرایط محیطی ایده اصلی معماری خود را توسعه میدهند. در هتل الیزه مهمانان مورد هدف افرادی هستند که ما به آنها "کلاسیک معاصر" میگوئیم.
طراحی هتل الیزه بر اساس نتایج بدست آمده از تحقیقات انجام شده پیرامون نیاز ها و سلائق مهمانانی که مورد هدف قرار داده شده اند، انجام شده است. طراحی قستمهای عمومی هتل شامل لابی و تالار با در نظر گرفتن معماری مدرن و همچنین رد پاهایی از معماری کلاسیک میباشد.
 به زبان ساده تر، در نگاه اول مهمانان با محیطی مدرن روبرو خواهند شد ولی نقطه هایی از طراحی کلاسیک را در محلهای مختلف حس خواهند کرد. 
از آنجائیکه مهمانان هتل الیزه فقط یک گروه خاص نیستند و شامل افراد مختلف و با سبکهای مختلف زندگی هستند، این دکور و طراحی به باعث خواهد شد تا مهمانان از هر گروهی که باشند احساس غریبگی و انفصال در محیط را نداشته باشند و بتوانند با محیط ارتباطی گرم و صمیمی برقرار کنند. 
استفاده از سنگ، مصالح و رنگ بندی هایی که القا کننده حس سرد و غربیگی است در حداقل خود انجام شده است و استفاده از چوب و رنگهای گرم در تمامی محیطهای هتل کاملاً محسوس می باشد. فلسفه طراحی و دکوراسیون داخلی خلق محیطی گرم و صمیمی، محیطی که مهمانان درآن احساس آرامش و آسایش داشته باشند بوده است. رعایت استانداردهای هتلداری، جربان های کاری با توجه به محدودیت های فیزیکی هتل تا حد امکان مد نظر طراحان بوده است و اجرا شده است. در طراحی محیط سعی و هدف طراحان بوجود آوردن محیطی جذاب برای مهمانان ایرانی و خارجی بوده است. در این بین با توجه به سبک و سیاق اروپایی، استفاده از رنگهای سنتی شیراز، هنرهای دستی و تندیس چهره مشاهیر و افتخارات شیراز سعی شده است که جذابیت محیط برای مهمانان بین المللی وحتی ساکنین شیراز حفظ شود و الیزه نقش خود را در معرفی فرهنگ و تمدن کهن ایران زمین در حد بضاعت خود ایفا کند.
 
وجود استاندارد در هتل الیزه باعث بوجود آمدن سیستمی که شامل مهارتها و نظم و دیسیپلن است خواهد شد.  استاندارد هایی آموزش داده شده است، برگرفته شده از گروه بین المللی و زنجیره ای IHG که مدیریت هتلهای Intercontinental اینترکنتیننتال آمریکا را بر عهده دارد میباشد. 
 
استانداردهای حاضر برگرفته از تجربیات 55 کشور و همچنین ارزیابی نیازهای مسافران بین المللی در 70 کشور می باشند. استانداردهای مزبور در سرتاسر جهان مورد استفاده واقع شده و سالانه دستخوش آزمایشات و ارزیابی های مختلف قرار می گیرند. این استانداردها با زحمات فراوان و صرف زمان زیاد با بازار ایران و علی الخصوص شهر شیراز تطابق داده شده اند و بر اساس فرهنگ غنی پایتخت تمدن ایران "شیراز" تنظیم شده اند. تمامی استانداردهایی که در آموزش عمومی و تخصصی مورد بحث و آموزش قرار می گیرند، ابزاری هستند برای رسیدن به یک هدف میباشد:
 
"مهمانوازی به سبک الیزه، از خانواده ای صمیمی"
 
استفـــاده هدفمند از این قبیل استانداردها عاملی حیاتی برای جلب رضایت میهمان است. هیچ کس مایل به تجربه موارد نامطبوع و ناخوشایند نیست، نتیجتاً استانداردهای حاضر تضمین کننده معرفی مواردی هستند که باید از آنها اجتناب کرده و درسایه آن امکان ارائه تجربیاتی شاخص و درخور و به یادماندنی در ذهن مشتری فراهم نمود.
وجود استاندارد به ما کمک میکند تا همیشه سرویسی با بهترین کیفیت را به مهمانان خود ارائه دهیم. همه از یک روش و ترتیب تبعیت کنیم و ابزاری مناسب جهت ارزیابی کیفیت کار همکاران را بوجود بیاورد. ضمناً می توان گفت که کلیه موارد ارائه شده نمایانگر ارزشهای هتلها الیزه بوده و همواره باید با دقت و مراقبت لحاظ شوند. استانداردهای مزبور تضمین کننده دوام نام الیزه بعنوان منبع غرور و افتخار خواهند بود.


سبک مدیریتی در الیزه


همانطور که شاید بدانید، هتل الیزه به صورت خانوادگی مدیریت میشود و تمامی همکارانی که در آن مشغول بکار میشوند همانند عضوی از خانواده الیزه بشمار میروند و هدف مدیریت ایجاد محیط کاری همچون یک خانواده است که تمامی همکاران با همان احساس، آرامش همبستگی و کارگروهی بتوانند به مهمانان سرویس دهند. این باعث خواهد شد تا مهمانان به جای اینکه تصور کنند وارد یک هتل صنعتی و بزرگ شده اند،  کاملاً حس کنند که تمامی خدمات توسط یک خانواده صمیمی و مهربان به آنها ارائه میشود. به همین دلیل تمامی سیاست ها و فلسفه های سرویس دهی براین مبنا تعریف و توسعه یافته اند. ایجاد یک حس و فضای خیلی صمیمی و گرم، جایی که مهمانان و همکاران در آن احساس تعلق کنند،  هدف اصلی مدیریت هتل بوده و است. سبک مدیریت در هتل الیزه بر اساس اصول مدیریت استراتژیک میباشد. وجود فرهنگ کار گروهی، احترام، صمیمیت و حرفه ای گری از پایه ای ترین سنگ بنا های مدیریتی در الیزه میباشد. 
تمامی مدیران ارشد الیزه آموزش دیده اند تا با استفاده از علم هتلداری که خارج از ایران کسب کرده اند بتوانند سیاست های مدیریتی را طراحی، برنامه ریزی و اجرا کنند. استفاده از تکنولوژی روز جهت تسهیل تمامی کارها در الیزه به صورت یک تیم باید در تمامی جایگاه های شغلی باشد.
مدیریت الیزه بر مبنای سیستم TQM که یک سیستم مدیریتی ژاپنی مبتنی بر کیفیت است، میباشد. داشتن چنین رویکردی بدان معناست که ما هیچگاه عالی نیستیم، هر روز باید کارها را بهتر از دیروز انجام دهیم و اگر پیشرفتی در کار امروزمان نداشته باشیم از معلولیت ذهنی رنج می بریم. 

Facebook Twitter Google+ Pinterest
×

ثبت نام کنید تا در تماس باشید!

اولین نفری باشید که درباره پیشنهادات ویژه خدمات هتل الیزه میشنوید.